5,0 36 Google reviews
Vergroot je bereik en marktaandeel met bol als verkoopkanaal
Bol is de grootste online retailer van Nederland en België met ruim 13 miljoen klanten. Met een ongekend hoge naamsbekendheid en super loyale klanten is bol daarom een van de meest populaire verkoopkanalen voor Nederlandse bedrijven. Het platform biedt veel kansen om jouw bedrijf snel te laten groeien, maar dit is niet vanzelfsprekend. De concurrentie is erg groot. Een goede strategie is daarom essentieel.
Veel bedrijven maken de fout om te starten met verkopen op bol, zonder eerst goed na te denken over strategie. Ze verkopen het totale assortiment dat ze ook op hun eigen webshop verkopen rechtstreeks op bol, zonder enige aanpassingen in de productinformatie. Voorwaarden als prijs en levering moeten concurrerend zijn, content moet top staan en advertenties zijn in veel gevallen een must om zichtbaar te zijn. Een stappenplan is hierbij geen overbodige luxe.
de nextlane® werkwijze
Ons stappenplan naar succes op bol
Onze hulp kun je verwachten bij het uitdenken van een professionele strategie én de uitvoering daarvan. De onderdelen waar we mee aan de slag gaan zijn:
- Strategie & Selectie: we starten met onderzoek en productselectie. Onderzoek naar zoekvolumes, concurrenten en logistieke mogelijkheden. Het bepalen van de juiste producten is erg belangrijk, omdat niet alle producten geschikt zijn voor de verkoop op bol. Doordat wij veel bedrijven mogen helpen bij de verkoop op bol, weten we precies waar we op moeten letten bij het selecteren van producten.
- Integratie: met API integraties automatiseren we tijdrovende processen, zoals pricing, voorraadmanagement en ordermanagement (zowel voor LVB als eigen levering). Door onze jarenlange ervaring in Channable, zorgen wij ervoor dat jouw gehele workflow wordt geautomatiseerd voor bol.
- Content: we spelen in op de best practices van bol om de organische rankings te boosten. Daarbij kijken we kritisch naar bestaande content (tekst, afbeeldingen en video) en gebruiken we Channable om bewerkingen toe te passen. Met Channable’s ‘slimme categorisatie’ zorgen we ervoor dat jouw producten onmiddellijk in de juiste bol categorie worden geplaatst. Daarnaast passen we ‘slimme regels’ toe om de productinformatie te verrijken, producten uit te sluiten en teksten te veranderen.
- Advertising: meer verkeer genereren naar je artikelen, de zoekende klant bereiken en hoger komen in organische zoekresultaten? Dat realiseren we door te adverteren. Dit doen we voor producten met volledige productinformatie, voldoende klantreviews en goede productfoto’s. Daarnaast is het van belang dat voorraad en logistieke processen goed georganiseerd zijn. We testen verschillende biedstrategieën, plaatsingen, producten en zoekwoorden.
- Analyse: dit is het verschil tussen groeien of stabiliseren. We analyseren de prestaties van verschillende producten en zoekwoorden. Daarnaast kijken we naar retouren en prijsontwikkelingen. Op basis van verschillende KPI’s (sales, commissies, ACoS, ROAS, product ROI) bepalen we de volgende stappen per product(groep). We hebben ervaring met verschillende tools, zoals FiveX en Boloo.
multi-channel aanpak
Waarom met nextlane® samenwerken?
Bol verandert snel. Nieuwe features voor merken, nieuwe advertentiemogelijkheden, de ontwikkelingen op het platform staan niet stil. De tools (zoals Channable) die nodig zijn om succesvol te zijn op bol veranderen ook. Wij helpen jou om up-to-date te blijven en alle kansen voor de volle 100% te benutten. Als we dit met elkaar willen realiseren, is een continue aanpak nodig.
Daarnaast kijken we verder dan alleen het bol kanaal. Bol kan namelijk een enorme impact hebben op je eigen webshop. Onze ervaring in SEA en SEO gebruiken we om hier tactisch mee om te gaan.
Who’s next?
Neem contact op
Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende introductie.
"*" geeft vereiste velden aan