5,0 36 Google reviews
Meer rendement en impact met email marketing
Wist je dat maar liefst 94% (!) van alle Nederlanders is ingeschreven voor nieuwsbrieven. Ook geeft 83% van de consumenten aan dat ze email het meest prettig vinden om via te communiceren met bedrijven. E-mail staat niet voor niets al jaren in de top 3 digitale marketingkanalen. Middels email marketing kun je perfect (geautomatiseerd) inspelen op de behoeftes van jouw doelgroep. En dat super kostenefficiënt. Kortom, tijd om aan de slag te gaan met email marketing!
jouw commerciele boodschap
Wat is email marketing?
E-mailmarketing is een vorm van marketing waarbij e-mail wordt gebruikt om commerciële of fondsenwervende boodschappen naar een doelgroep te sturen. Het is een krachtige manier om in contact te komen met je klanten en om je merkbekendheid te vergroten.
Hoe werkt het?
E-mailmarketing werkt door een lijst op te bouwen van e-mailadressen van mensen die je bedrijf willen volgen. Je kunt deze adressen verzamelen via een opt-informulier op je website, een landingspagina of via leadgeneratie.
Zodra je een lijst hebt, kun je e-mailcampagnes versturen naar je doelgroep. Deze campagnes kunnen informatief, promotioneel of een combinatie van beide zijn.
Voorbeelden van marketing automation:
- Nieuwsbrieven: Nieuwsbrieven zijn een populaire vorm van e-mailmarketing. Ze worden gebruikt om klanten op de hoogte te houden van het laatste nieuws over je bedrijf, je producten of je diensten.
- Promoties: Promoties zijn een andere populaire vorm van e-mailmarketing. Ze worden gebruikt om klanten te overtuigen om een aankoop te doen.
- Lead nurturing: Lead nurturing is een proces waarbij je potentiële klanten e-mails stuurt om ze te overtuigen om een product of dienst te kopen.
efficient, duurzaam en meetbaar
Voordelen van marketing automation
- Effectief: E-mailmarketing is een effectieve manier om in contact te komen met je klanten en om je merkbekendheid te vergroten.
- Kosteneffectief & duurzaam: E-mailmarketing is een erg kosteneffectief marketingkanaal.
- Meetbaar: E-mailmarketing is een super meetbaar marketingkanaal. Hierdoor kun je eenvoudig zien of je campagnes rendement opleveren.
jouw emailmarketing bureau
De aanpak van nextlane®
Dit is hoe wij e-mailmarketing aanpakken.
Doelen & KPI’s definieren
Voordat je aan de slag gaat met email marketing, is het belangrijk om je doelen te definiëren. Wat wil je bereiken met email marketing? Wil je meer conversies genereren, je doelgroep informeren of je relatie met je klanten versterken?
Emaillijst opbouwen
Je hebt een lijst met e-mailadressen nodig om te kunnen starten met email marketing. Een effectieve manier om e-mailadressen te verzamelen, is via leadgeneratie. Hierbij zoeken we de synergie op met bijv. Social Advertising.
Email Service Provider (ESP) selecteren
Er zijn veel verschillende ESP’s op de markt. Het is belangrijk om een platform te kiezen dat voldoet aan je behoeften en budget. Deze kiezen daarom ook zorgvuldig samen uit.
Waardevolle email content creëren en personaliseren
Het is essentieel om relevante en waardevolle email content aan je doelgroep te laten zien. Personalisatie speelt hierin een cruciale rol in onze werkwijze.
Data verzamelen, testen en optimaliseren
In deze fase gaan we onze strategie testen, analyseren en optimaliseren op basis van de resultaten.
Onze partners
Wij werken met de volgende partners op het gebied van e-mailmarketing.
Who’s next?
Neem contact op
Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende introductie.
"*" geeft vereiste velden aan