Meer rendement en impact met e-mailmarketing
E-mailmarketing is een essentieel onderdeel van elke marketingstrategie. Het biedt de mogelijkheid om top-of-mind te blijven, klantprofielen op te bouwen, omzet te verhogen en klantloyaliteit te bevorderen. Zo kunnen we duurzaam (kostenefficiënt) groeien en zijn we minder afhankelijk van de winst op de eerste order. Kortom, tijd om aan de slag te gaan met e-mailmarketing!
jouw commerciele boodschap
Wat is e-mailmarketing?
E-mailmarketing is een vorm van marketing waarbij e-mail wordt gebruikt om commerciële boodschappen naar een doelgroep te sturen. Het is een krachtige manier om in contact te komen met je klanten en om je merkbekendheid te vergroten.
Hoe werkt het?
E-mailmarketing werkt door een lijst op te bouwen van e-mailadressen van mensen die je bedrijf willen volgen. Je kunt deze adressen verzamelen via een opt-informulier op je website, een landingspagina of via leadgeneratie.
Zodra je een lijst hebt, kun je e-mailcampagnes versturen naar je doelgroep. Deze campagnes kunnen informatief, promotioneel of een combinatie van beide zijn.
Voorbeelden van marketing automation:
- Nieuwsbrieven: Nieuwsbrieven zijn een populaire vorm van e-mailmarketing. Ze worden gebruikt om klanten op de hoogte te houden van het laatste nieuws over je bedrijf, je producten of je diensten.
- Promoties: Promoties zijn een andere populaire vorm van e-mailmarketing. Ze worden gebruikt om klanten te overtuigen om een aankoop te doen.
- Lead nurturing: Lead nurturing is een proces waarbij je potentiële klanten e-mails stuurt om ze te overtuigen om een product of dienst te kopen.
efficient, duurzaam en meetbaar
Automated journeys
- Basis – Fundering leggen: met o.a. “Welcome Series, Abandoned Cart, Post-purchase”.
- Profielverrijking & Conversie boosten: met o.a. “Verrijkingsflow, A/B testen, Browse Abandonment, Productcategorie inspiratie, Bestsellers, Seasonal”.
- Retentie: met o.a. “Verjaardagsmailing, VIP customer mailing, Customer Winback”.
jouw emailmarketing bureau
De aanpak van nextlane®
Dit is hoe wij e-mailmarketing aanpakken.
Doelen & KPI’s definieren
Voordat je aan de slag gaat met email marketing, is het belangrijk om je doelen te definiëren. Wat wil je bereiken met email marketing? Wil je meer conversies genereren, je doelgroep informeren of je relatie met je klanten versterken?
Email Service Provider (ESP) selecteren
Er zijn veel verschillende ESP’s op de markt. Het is belangrijk om een platform te kiezen dat voldoet aan je behoeften en budget. Deze kiezen we daarom zorgvuldig samen uit.
Segmenten creëren
Met segmenten delen we de e-mail database op in verschillende klantgroepen o.b.v. regels en condities. Hierdoor kunnen we gerichter specifieke mails naar specifieke doelgroepen sturen. Denk aan: VIP klanten, inactieve klanten, klanten in specifieke productgroepen, seizoensgebonden segmenten, etc.
Flows en Campagnes opzetten
Met automated journeys (flows) kun je geautomatiseerd mailings sturen o.b.v. het gedrag en de kenmerken van een klant. De mails zijn hierdoor persoonlijker en relevanter, waardoor het open-, klik- en conversieratio vaak hoger ligt. Daarnaast versturen we ook losse campagne mails op basis van een contentkalender.
Testen, Analyseren en Optimaliseren
Door te A/B testen komen we erachter wat wel en niet werkt voor de doelgroep. We testen o.a. verzenddagen en tijdstippen, onderwerpregels en de inhoud van de mail.
Onze partners
Wij werken met de volgende partners op het gebied van e-mailmarketing.
Who’s next?
Neem contact op
Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende introductie.
"*" geeft vereiste velden aan