Adresgegevens
Burgemeester Stekelenburgplein 199
5041 SC Tilburg
De retailwereld is de afgelopen jaren flink veranderd. Grote webshops maken een reusachtige groei door, terwijl traditionele winkeliers het lastig hebben. Technologische ontwikkelingen hebben een grote impact op de manier waarop we aankopen doen. Deze snelle transformatie zorgt ervoor dat consumenten op nieuwe manieren naar producten en diensten zoeken. Met de technologie die verandert, verandert ook de verwachting en het gedrag van de consument. Het is belangrijk dat jij als online verkoper jouw strategie hierop aanpast en bijstuurt.
E-commerce omvat alles wat te maken heeft met digitale handel, oftewel: online verkopen. De manieren waarop we producten online kunnen bekijken, maar ook het bestel- en betaalproces hiervan. Technologie zorgt ervoor dat dit systeem draait: van het voorraadsysteem dat ervoor zorgt dat de voorraad up to date blijft tot het CRM systeem dat contact houdt met de klant.
De webshop wordt vaak gezien als het centrale verkoopplatform. Dit is de meest voor de hand liggende. De groei van online retailers als bol.com en Amazon heeft er echter voor gezorgd dat steeds meer bedrijven hun producten via meerdere verkoopkanalen gaan verkopen. Naast deze marketplaces hebben de grote socialmediaplatformen ook steeds meer invloed op de online handel. Meta en TikTok zijn op dit moment de voorlopers op het gebied van Social Commerce. Al deze platformen hebben slechts één doel: de consument zo lang mogelijk op hun platform houden. Het vinden van de juiste mix tussen de eigen webshop en externe platformen is voor veel bedrijven een grote uitdaging. Alles draait om relevantie. Je moet aanwezig zijn waar de consument je verwacht. Daar is vaak een combinatie van platformen voor nodig, plus een slimme marketingstrategie.
In een wereld waarin alles voortdurend verandert en de concurrentie steeds groter wordt, is het voor bedrijven noodzakelijk om slimmer en sneller te zijn. Nextlane® werkt samen met commerciële bedrijven in verschillende sectoren. Dit doen we voornamelijk voor D2C (Direct-to-Consumer) en B2B (Business-to-Business) bedrijven.
Onze focus ligt op marketing. Om succesvol te zijn in e-commerce is simpelweg een webshop beginnen niet voldoende. Het is belangrijk dat de juiste doelgroep je webshop weet te vinden. Een goede e-commerce strategie is afhankelijk van online marketing. Onze performance marketeers helpen jou met search engine optimization, search engine advertising, social advertising, display advertising, video advertising, marketplaces, e-mailmarketing en conversie optimalisatie. Dit betekent niet dat we geen verstand hebben van andere zaken. We geven advies en werken samen met e-commerce platforms, pricing tools, voorraadmanagement en CRM oplossingen. En ook een adviesgesprek over logistiek en betaalmethodes gaan we niet uit de weg.
Duurzame e-commerce groei realiseren, dat is ons gezamenlijke doel. Wij weten wat ervoor nodig is om dit te realiseren. Of het doel nu is om Nederland te veroveren of om internationaal stappen te gaan maken, wij helpen bij het bepalen van de strategie en voeren deze ook voor je uit.
Het begint bij het uitdenken van een slimme strategie. Op basis van de doelen bepalen we een plan van aanpak. Hierin staat wat er nodig is om de doelen te behalen.
Voor succesvolle e-commerce is een juiste toolkit nodig. Dit begint natuurlijk met een e-commerce platform dat past bij jouw bedrijf. We kijken naar de huidige tools waarmee wordt gewerkt, hoe deze met elkaar gekoppeld zijn en of wij nog iets missen. Onze focus ligt hier op marketing. We reviewen onder andere de integrator (Channable) en de ESP (E-mail Service Provider).
Dit begint met een check op de huidige data tracking set-up. Wordt de gehele e-commerce funnel gemeten? Van productview tot check-out? Vervolgens starten we met het inrichten van de online marketing platformen en de productfeed. Een duidelijke content briefing zal hier niet ontbreken.
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende introductie.
"*" geeft vereiste velden aan