Adresgegevens
Burgemeester Stekelenburgplein 199
5041 SC Tilburg
Het behalen van groei is altijd ons eerste doel. Groei in naamsbekendheid, leads, omzet of winst. Dit realiseren we met onze experimentele werkwijze. Experimenten komen terug in onze totale online marketing aanpak. We testen welke elementen goed presteren binnen creatives, welke doelgroepen de beste performance opleveren, welke onderdelen van een website verbeterd moeten worden en nog zoveel meer.
De naam zegt het eigenlijk al, het doel van growth marketing is groeien. Groeien door de huidige marketingaanpak te challengen. Dit doen we door te onderzoeken welke (strategische) uitdagingen er zijn, en hier vervolgens hypotheses voor op te stellen. Deze hypotheses worden onderbouwd of weerlegd op basis van data. Data die we verzamelen door te experimenteren.
Growth hacken is een continu proces dat voor de hele organisatie interessant kan zijn. Wij vinden het belangrijk dat iedereen binnen het marketingteam betrokken is bij deze werkwijze. Met een experimentele werkwijze zorg je ervoor dat je snel ontdekt wat een organisatie doet groeien. Het ontdekken van nieuwe groeimogelijkheden is het ultieme doel.
Het is belangrijk om de meetbaarheid te bepalen: op basis van welke KPI’s ga je een experiment beoordelen? Dit is per experiment verschillend. De uitkomst van een experiment kan inzichten bieden voor een nieuw experiment. Een experiment hoeft niet altijd groot opgezet te zijn. Kleine aanpassingen kunnen tot grote veranderingen en resultaten leiden.
Doordachte hypotheses vormen de basis van onze werkwijze. Iedere maand bepalen we welke topics en onderdelen we gaan testen. Dit betreft grote vraagstukken die binnen ieder online marketing specialisme terugkomen, maar ook kleine experimenten binnen een specialisme. Bijvoorbeeld een experiment op het gebied van creatives of biedstrategieën.
Op basis van data bepalen we het succes van een experiment. De learnings van ieder experiment worden bijgehouden in een ‘test and learn’ document. Op deze manier is het voor iedereen inzichtelijk wat er is getest, kunnen we van elkaar leren en is ieder experiment gemakkelijk terug te vinden.
Winnende adverteerders testen meer dan hun concurrenten. Dit levert volgens onze vrienden van Meta en Google ook meer omzet op. De creative vormt een steeds belangrijker onderdeel van de marketingcampagne. Doordat veel zaken te automatiseren zijn, is dit het onderdeel waar adverteerders zich mee kunnen onderscheiden. De hypotheses (test ideeën) worden verwerkt in het test and learn document. We starten met concepten of marketing invalshoeken (dit noemen we testen in de breedte), waarna we variaties gaan maken en blijven testen om de winnende combinatie van assets samen te stellen (testen in de diepte).
De volgorde kiezen we altijd op basis van mate van impact. De learnings leiden tot meer omzet en kostenbesparing. De specifieke elementen die voor meer performance zorgen, worden doorgevoerd binnen meerdere campagnes op verschillende platforms. Dit maakt onze aanpak schaalbaar en efficiënt.
Nextlane® helpt bedrijven met de lange termijn groeistrategie. We helpen bij het neerzetten van de groeistrategie en we hebben ervaren specialisten in huis om experimenten te bedenken en uit te voeren.
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende introductie.
"*" geeft vereiste velden aan