5,0 38 Google reviews
Relevante klantinzichten en personalisatie met een CDP
In de snel veranderende wereld van online marketing is het begrijpen van je klanten en het bieden van gepersonaliseerde ervaringen cruciaal. Hyperpersonalisatie is de norm. Hyperpersonalisatie is gepersonaliseerde content, die voor de individuele gebruiker wordt samengesteld. Met behulp van een tool wordt gedrag van klanten voorspeld. Dit doen we op basis van beschikbare klantdata en een klantprofiel. Met deze data kunnen we verschillende strategieën toepassen om de klant op een geschikt moment de juiste informatie aan te bieden. Hiermee verhogen we de kans op conversie.
Hyperpersonalisatie is in te zetten op de website. Bijvoorbeeld door het tonen van de juiste kledingmaat gebaseerd op eerdere bestellingen. Maar ook het sturen van een felicitatie middels een e-mail op de verjaardag van een klant.
Het verschil tussen online personalisatie en hyperpersonalisatie is het voorspellende vermogen. Met behulp van de juiste tooling kunnen we online gedrag voorspellen. Door het opbouwen van data leren we de klantbehoeftes kennen. Het belangrijkste onderdeel is het activeren van deze data.
Slimme Personalisatie: Zo Doe Je Het
Hoe zet je personalisatie in?
Om de juiste content op het juiste moment te laten zien aan jouw klanten zijn er een aantal stappen nodig.
- Klantreis uitwerken: identificeer het online gedrag van je klant. Deze inzichten zorgen ervoor dat je makkelijker het juiste kanaal kan kiezen om personalisatie op toe te passen. Dit verhoogt uiteindelijk de effectiviteit van personalisatie.
- Data verzamelen: dit is een absolute must. Doe dit op een manier die AVG-proof is. Voor een e-commerce shop is het bijvoorbeeld belangrijk om bij te houden welke producten een klant herhaaldelijk heeft bekeken of gekocht. Hierdoor kun je intervallen vaststellen, wanneer een klant weer hetzelfde product nodig zal hebben.
- Data analyseren: om het gedrag van een klant te kunnen voorspellen is het nodig om de juiste data te bekijken en conclusies te trekken.
- Kanaalkeuze: je kan je doelgroep via verschillende kanalen benaderen. Denk aan e-mail, social media of je website. Je bent niet gebonden aan één verkoopkanaal.
- Content aanbieden: nadat de data is geanalyseerd kun je bepalen welke content je wanneer gaat tonen.
- Tooling: met de juiste tool wordt het een stuk makkelijker om bovenstaande stappen goed in te richten. Er is een grote keuze aan CDP tooling beschikbaar, zoals Squeezely, Datatrics en Bloomreach.
Who’s next?
Neem contact op
Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende introductie.
"*" geeft vereiste velden aan