Adresgegevens
Burgemeester Stekelenburgplein 199
5041 SC Tilburg
Door het personeelstekort in de zorg staan zowel de kwaliteit als de beschikbaarheid van de zorg onder druk. De bedrijfsambitie van Wij.Zorgen is om een bijdrage te leveren aan het oplossen van het personeelstekort in de zorg. Vanuit nextlane® zijn wij aangehaakt om een marketingstrategie te ontwikkelen die het mogelijk maakt om een grotere bijdrage te leveren aan het oplossen van het personeelstekort in de zorg.
Hoe kunnen we een grotere bijdrage leveren aan het personeelstekort in de zorg op een efficiënte manier? Met efficiënte manier bedoeld Wij.Zorgen een balans tussen meer sollicitaties / plaatsingen en een werkdruk die voor de talentscouts te behappen is. Wij.Zorgen wil meer controle en grip over het aantal leads en wil ook goed kunnen acteren op ontwikkelingen die spelen zowel extern als intern. Een vraagstuk die wij vanuit nextlane® graag invullen.
”Na een mislukte samenwerking met een andere marketing partij waren we op zoek naar een partij die zegt wat hij doet en doet wat hij zegt. Dit is nextlane® ten voeten uit!
Jelle van der ZijdenEigenaar van WIJ.ZORGEN
Wij beginnen altijd met een analyse van de huidige situatie. Als we weten waar de klant staat, schrijven we een marketing groeistrategie die op het lijf geschreven is van Wij.Zorgen, dit is altijd maatwerk. De strategie in een notendop? Een datagedreven performance strategie met een dynamisch element.
We zijn begonnen met een meetplan (Google Tag Manager, GA4, Google Ads en Meta) als basis. De customer journey van een sollicitant naar plaatsing is een lange customer journey. Daarnaast willen we weten waar de daadwerkelijke kwalitatieve sollicitanten vandaan komen om het budget zo efficiënt mogelijk te verdelen tussen de marketingkanalen én de workload van de talentscouts maximaal te benutten. Dit zijn de redenen geweest om naast de standaard tracking ook te gaan werken met OCT (Offline Conversion Tracking), dit doen we door het afvangen van de click ID’s van Google en Meta. Vervolgens hebben we een dashboard gebouwd die de GA4 -, de advertentieplatformen – en de kandidaat-data uit systemen van Wij.Zorgen aan elkaar kan verbinden. Zo bieden we maximaal inzicht en grip voor Wij.Zorgen.
De tracking staat als een huis, tijd voor de volgende stap. De volgende stap is het inrichten van de performance kanalen. Als basis willen we de organische groei van Wij.Zorgen in Google realiseren. Naast organische groei en bouwen aan een lange termijn strategie zijn we aan de slag gegaan met betaalde campagnes via Google Ads en Meta. We hebben hier gezorgd voor een always-on laag die fungeert als belangrijke basis voor sollicitaties. Naast de always-on laag hebben we een Channable integratie gedaan voor een dynamische vacature laag. Omdat de wereld van vacatures erg dynamisch is en er vaak bepaalde vacatures snel ingevuld moeten worden, hebben wij gekozen voor dynamische campagnes via Google Text Ads en Meta. In het systeem waar alle vacatures van Wij.Zorgen staan kunnen de talentscouts aangeven of ze bepaalde vacatures een extra push willen geven door heel simpel op een knop aan of uit te klikken. Naast de impact die we maken met de campagnes willen we ook graag sleutelen aan het conversieratio, zo zijn we aan de slag gegaan met de designs van de vacature overzicht pagina’s en de vacature pagina’s voor maximale impact.
Door een gedegen groeistrategie met een sterk meetplan hebben we kunnen bouwen aan een structurele flow aan kwalitatieve leads. Het meetplan zorgt voor de basis van de waardevolle input voor de advertentiekanalen. Zo hebben we een sterke multichannel strategie kunnen opzetten die meer inzicht geeft in de customer journey en meer inzicht biedt aan Wij.Zorgen om te kunnen sturen op resultaat onderaan de streep.
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende introductie.
"*" geeft vereiste velden aan