Adresgegevens
Burgemeester Stekelenburgplein 199
5041 SC Tilburg
La Souris hecht een diep geloof aan de kracht en het gemak van winkelen, zowel in de webwinkel als in de fysieke winkel. Daarom bied La Souris alle modellen aan op de webwinkel maar ook in de fysieke winkels. Vaak willen klanten toch het product zien en proberen middels een proefrit. Maar dat is niet altijd het geval. Kortom, een complexe customer journey. Aan ons de taak om online en offline aan elkaar te verbinden.
Hoe kunnen we de omzet laten groeien met een gezonde ERS (Effective Revenue Share)? En hoe kunnen we de klant optimaal bedienen met onze webwinkel en winkels?
”Het team van nextlane® heeft ons geholpen om naar een 2.0 omni-channel marketing strategie te gaan. De winkels en de webshop zijn aan elkaar verbonden. Reporting en marketingkanalen zijn verbonden aan zowel de winkels als de webshop. Wij zijn ontzettend enthousiast over waar we nu staan.
Ivo KlinkE-commerce manager van La Souris
We zijn begonnen met een strategisch marketing plan. Dit is de basis van de werkzaamheden die wij uitvoeren. La Souris was erg enthousiast over onze omnichannel strategie. De succesformule hoe wij het voor ons zien: Data x Webshop x Winkels x Automation.
We zijn begonnen met het analyseren van de data. Er is ontzettend veel data beschikbaar, echter werd er nog geen gebruik gemaakt van deze goudmijn. We hebben er voor gezorgd dat de data zuiver is gemaakt en hebben daarnaast een dashboard gebouwd die de omzet van de webshop en de omzet van de fysieke winkels inzichtelijk maakt. Daarnaast hebben we er ook voor gezorgd dat we middels click ID’s kunnen zien dat mensen online een adviesgesprek of proefrit aanvragen en vervolgens in de winkel een bestelling plaatsen. Op deze manier hebben we online en offline met data aan elkaar verbonden. We kunnen vervolgens middels OCT (Offline Conversion Tracking) de fysieke winkelomzet ook weer koppelen aan campagnes, zoekwoorden en advertenties.
We zijn aan de slag gegaan met het verbeteren van de campagnes. Zo hebben we alle SEA campagnes goed gezet en zijn we ook aan de slag gegaan met de social campagnes. We hebben in de naming conventions onderscheid gemaakt tussen e-commerce campagnes en lokale campagnes. Middels deze naming conventions van campagnes kunnen we het dashboard voeden met de juiste data voor zowel de webshop als de winkels. Naast de betaalde advertenties zijn we ook een organisch traject gestart om La Souris nog beter te laten ranken in de organische resultaten.
Voor de winkels zijn we aan de slag gegaan met een lokale advertentie strategie waarbij we lokale winkel campagnes draaien en winkelbezoeken stimuleren op zowel het advertentie aspect (SEA, social) als ook het organische onderdeel (SEO) met het optimaliseren van winkelpagina’s. Daarnaast hebben we online soft conversies zoals een proefrit of een adviesgesprek middels click ID’s de gekoppeld aan het systeem van La Souris. Dit is ook zichtbaar in het kassasysteem van de winkels zodat als er een bestelling in de winkel plaatsvindt dit ook richting de advertentieplatformen en campagnes teruggekoppeld kan worden.
Er lag een grote kans met betrekking tot automation. Hierbij hebben we een Email Service Provider (ESP) aangesloten om de druk op het personeel te verminderen (adviesgesprekken). Daarnaast gaan we aan de slag met geautomatiseerde email flows voor onderhoud van scooters en fietsen.
Door de webshop en de winkels aan elkaar te verbinden hebben we voor La Souris inzicht gecreëerd in de complexe customer journey en zorgen we ervoor dat we online campagnes niet alleen op soft KPI’s sturen maar sturen op omzet voor zowel de webshop als de winkels.
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende introductie.
"*" geeft vereiste velden aan