Adresgegevens
Burgemeester Stekelenburgplein 199
5041 SC Tilburg
De webshop HappyFarmer onderscheidt zich door een merkonafhankelijk en uitgebreid assortiment melkrobotonderdelen, melkstalonderdelen en aanverwante stalproducten. Dit assortiment bestaat niet alleen uit eenvoudige slijtonderdelen, zoals tepelvoeringen, slangen en borstels. We zijn vooral gespecialiseerd in melktechnische onderdelen. Door de technische kennis en innovatieve drive blijven ze steeds nieuwe producten ontwikkelen.
HappyFarmer heeft ons benaderd omdat ze niet tevreden waren over hun huidige bureau. Het vraagstuk van HappyFarmer is dat ze digitaal meer volwassen willen worden en verdere internationalisering staat hoog op de agenda. Aan ons de taak om dit zo slim en succesvol mogelijk met elkaar te gaan doen.
De vraag is dus: hoe kunnen we slim, schaalbaar een efficiënt gaan internationaliseren?
”We hebben gewerkt met een ander marketing bureau voordat we zijn gestart met nextlane. Bij de andere partij werd niet strategisch meegedacht met onze business. Iets wat nextlane vanaf het begin wel doet. We zijn erg blij met onze samenwerking.
Hans SturkenboomMede-eigenaar van HappyFarmer
Het domein van HappyFarmer was oorspronkelijk happyfarmer.nl en werd beheerd met een verouderd CMS. Met het oog op internationalisering hebben wij geadviseerd over te stappen naar een .com-domein. Dit is happyfarmershop.com geworden. Daarnaast zijn we overgestapt naar een nieuw CMS om de internationaliseringswens te ondersteunen en om efficiënter productbeheer mogelijk te maken. We hebben hierbij gekozen voor Shopify.
We hebben een duidelijk migratieplan ontwikkeld om de opgebouwde waarde van happyfarmer.nl zorgvuldig over te dragen naar het nieuwe domein.
Naast een grondige SEO-migratie hebben we ook een SEA- en datamigratie uitgevoerd, waardoor we snel en schaalbaar kunnen internationaliseren. Voor SEA hebben we een MCC-structuur opgezet met MCC-conversietracking en gedeelde doelgroepen op MCC-niveau. We hebben Channable geïntegreerd als feedmanagementtool en gekozen voor Klaviyo als ESP. Om de data zo nauwkeurig mogelijk te meten, hebben we direct server-side tracking ingesteld tijdens de migratie.
Voor de migratie hebben we de zoekwoorden in kaart gebracht waarop happyfarmer.nl organisch goed scoorde. Deze zoekwoorden hebben we opgenomen in specifieke SEA-campagnes, aangezien een domeinmigratie altijd resulteert in een (tijdelijke) daling van de rankings. Zo hebben we ervoor gezorgd dat dit op korte termijn werd opgevangen met SEA.
Na de migratie hebben we alle SEA-campagnes geoptimaliseerd en de campagnestructuur opnieuw opgezet, met een focus op Google Shopping. Hierbij hebben we de productkennis van HappyFarmer benut door een focusassortiment en een niet-focusassortiment op te stellen en deze door te vertalen in de Shopping-campagnes.
Naast SEO en SEA hebben we besloten om social media op een schaalbare manier in te zetten, met behulp van Smartly.io.
Deze case laat zien dat het belang van een goed uitgedachte migratie strategie op basis van het vraagstuk van cruciaal belang is. Het goed in kaart brengen van de wensen en behoefte van de klant en dit doorvertalen naar een strategisch CMS en juiste toolset. De impact van de migratie was door de aanpak minimaal op korte termijn en maximaal op lange termijn. We hebben namelijk na een kleine dip direct de organische zichtbaarheid teruggepakt en verbeterd op internationaal vlak. HappyFarmer is nu klaar om verder te schaalbaar en efficiënt te kunnen internationaliseren.
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende introductie.
"*" geeft vereiste velden aan